Fullbody eller split workout? ♡

Hej søde læsere,

Jeg er ked af, at der har været manglende aktivitet og engagement fra min side på det sidste. Jeg har brugt alle mine kræfter på at skrive bachelor. Nu er den afleveret, og jeg kan derfor finde meget mere tid til alt det sjove – heriblandt at skrive til jer.

Jeg er i denne uge startet på min uddannelse på Fitness Institute, som skal munde ud i, at jeg til december bliver certificeret personlig træner. Allerede nu har jeg – med stor fornøjelse – brugt en del tid på at hjælpe veninder med at komme i gang med træningen, men spørgsmålet går altid på, om det er bedst at vælge fullbody eller split programmer.

Jeg har selv kørt begge dele, og er personligt kommet frem til, at jeg foretrækker splitprogrammer. Det er der flere årsager til. Først og fremmest ser jeg det som en motivationsfaktor, at jeg ved, at jeg SKAL afsted de minimum 5 dage, da jeg ellers “mister” en bendag eller lignende. Det kan vi jo ikke have, og netop det får mig op fra sofaen og afsted. Derudover føler jeg, at jeg får mere ud af træningen når jeg virkelig kan bryde mine muskler totalt ned, ikke kun i de store øvelser. Ved at supplere med andre øvelser som rammer mere specifikt de steder, hvor de store muskler ikke rammes i de store øvelser, føler jeg, at får endnu mere ud af det. Men det er jo en smagssag. Der er fordele og ulemper, både ved split og fullbody. Når jeg skal hjælpe mine veninder i gang, og de fortæller mig, at de realistisk set vil få trænet to – tre gange om ugen, er fullbody selvfølgelig at foretrække, da de ellers ikke vil kunne træne henholdsvis over- og underkrop mere end én gang om ugen. Så hvis du er forholdsvis ny inden for træningsverdenen og ikke ønsker at gå all in alle ugens dage, vil jeg klart anbefale, at du vælger øvelser til hele din krop, i stedet for kun at fokusere på eksempelvis ben, fordi det er dem, du er mest utilfreds med. En krop vil altid være flottest hvis den er symmetrisk og passer sammen. Derfor er det vigtigt at fokusere på hele kroppen; uanset om du vælger at gøre det i form af split workouts eller fullbody workouts. Held og lykke med din træning ♡

billede-2

Tre nemme og sunde retter – til hele dagen♡

Kære jer ♡

Jeg får en del henvendelser vedrørende sund kost på Instagram, så jeg tænkte, at jeg lige ville dele et par hurtige, nemme og sunde retter ♡

Jeg er typen, der åbner køleskabet og finder på noget, der kan bikses sammen.
Til morgenmad laver jeg eksempelvis ofte er spejlæg, hvortil jeg spiser spinat, avokado og røget parmaskinke. Her også med lidt ristede mandler. Det kan måde spises hver for sig eller laves som æggewrap med fyld. Super nemt og enkelt, og med højt protein- og fedtindhold. Perfekt spise!

18289834_10211165909877348_470235090_o

Lige for tiden er jeg helt tosset med alle former for bønner. Her har jeg blandet butter beans med friske rejer, spicy chili, asparges og lidt krydderier. Dette er virkelig også en simpel ret, og den smager himmelsk! Den er bikset sammen på ti minutter.

18318338_10211165909997351_1895156278_o

Til aften er en laksesalat at foretrække. Her behøves heller ikke mange ingredienser, før man har den lækreste aftensmad! Her er der brugt salat, rejer, laks, urter, rødløg, rygeostcreme, edamammebønner og mandler. Alt det bedste samlet på ét sted 😉

18317965_10211165909917349_1380413160_o

Jeg håber, du kan finde lidt inspiration til en travl, men sund hverdag. Husk:
det behøver ikke være surt at være sund ♡ Kys for nu