Min nyeste mad obsession ♡

Trænings- og madvaner ♡

Hej ♡

Jeg får en del henvendelser fra nær og fjern omkring mine trænings- og madvaner.
Jeg bliver i den forbindelse og spurgt om, hvad mit mål er.

Her i vinterhalvåret synes jeg ikke det gør noget, hvis man har lidt ekstra på sidebenene – man kan umuligt være i sin bedste form hele året rundt alligevel. Det er bare vigtigt, at det ikke bliver mere, end man kan styre. Jeg er ikke på nogen speciel diet, og jeg tæller faktisk sjældent kalorier. Jeg undersøger dog ofte, hvor mange kalorier en madvare indeholder, hvis jeg spiser den for første gang, eller ikke lige har styr på det, for at have det i baghovedet til en anden gang. På den måde behøver jeg ikke veje min mad eller føre regnskab, fordi jeg inde i hovedet lægger sammen hvor mange kalorier jeg ca. indtager pr. dag, og hvordan makrofordelingen nogenlunde er. Jeg elsker mad – altså sådan helt ekstremt. Hvis jeg gav mig selv lov, kunne jeg snildt spise som en voksen mand på to meter hver dag. Det er dejligt med en god appetit, men det gør også, at jeg skal tænke mig lidt ekstra om, før jeg sådan bare propper i hovedet. Jeg synes, det er enormt vigtigt selv at finde sin egen individuelle balance mellem at spise rigtig sundt, clean og kontrolleret, og at give sig selv lov til også at spise lidt af det klamme, som bare smager fantastisk, indimellem. Er der noget, jeg er i tvivl om i forbindelse med min kost, bruger jeg altid app’en Lifesum. Det er nemt og hurtigt af finde ud af hvad diverse ting indeholder.

Min træningsroutine er meget simpel. Som udgangspunkt træner jeg fem gange om ugen. I de gode uger træner jeg seks gange, og i de dårlige træner jeg kun fire gange. Min tankegang er som udgangspunkt den, at jeg skal træne hver dag, medmindre jeg på forhånd ved, at dagens program er så presset, at det bare ikke kan lade sig gøre, eller hvis jeg enten er for øm fra træningen dagen før eller bare kan mærke, at jeg på ingen måde har energien og overskuddet. Jeg lytter enormt meget på min krop, og sørger for at tilpasse mig hverdagens strabadser. Heldigvis elsker jeg at træne, så de fleste dage kommer jeg afsted helt uden problemer. Jeg synes, denne måde at træne på fungerer rigtig godt for mig, fordi jeg ved, at træningen er en naturlig del af alle dage, ligesom at man skal spise, sove eller arbejde, samtidig med, at jeg ikke kører en helt striks plan for min træning; så kan planen ikke blive overtrådt eller gå i stykker. Som udgangspunkt træner jeg legs og booty hver 3. dag, core hver 3. dag og full upperbody hver 3. dag. Jeg dyrker ikke så meget cardio som jeg kunne ønske mig, fordi jeg virkelig hader det, men det bliver nok til en gang eller to om ugen (efter styrketræning), for at øge fedtforbrændingen.

Jeg håber, denne tilgang til sund mad og træning kan give dig lidt inspiration, hvis du synes det kan være hårdt at komme afsted, eller ikke lige får spist så clean, som du i virkeligheden gerne vil. Det hele handler om indstilling, og når det først er blevet en integreret del af hverdagen, er det slet ikke svært – tvært imod vil man aldrig kunne undvære det igen ♡

17270224_10210695314992770_990815854_n

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Min nyeste mad obsession ♡